FONTOS INFORMÁCIÓ: 2023.10.01-től a Waterlogic Magyarország hivatalosan is Culligan Hungary. További információkért kérjük kattintson ide.
 banner image

Csökkent az üdítőital-fogyasztás?

Közzétéve: 23/03/20 Közzétette: Mark Barber

Az alkoholmentes italok piacán – az elmúlt évek mintegy 30 százalékos visszaesése után – 2014-ben lassú növekedés indult meg, amely a következő években is folytatódott. Az alkoholmentes italok (ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges teák, szörpök) összesített forgalma Magyarországon 2007 és 2013 között 27 százalékkal csökkent, a 2014-ben kezdődött növekedés után 2018-ban közel 9%-kal emelkedett. A szénsavas üdítőitalok – beleértve az ízesített vizeket is – piaca, amely az utóbbi évtizedben 31 százalékkal csökkent, az előző évek növekedése után 2018-ban több, mint 8 százalékkal nőtt.

A kiegyensúlyozott táplálkozás miatt tehát a csökkentett cukortartalmú vagy cukor hozzáadása nélkül készülő üdítőitalok szerepe felértékelődik. Ezt a trendet felismerve a felelős gyártók már évek óta elkötelezetten csökkentik a portfóliójukban található termékek átlagos cukortartalmát. Bár a Magyar Ásványvíz és Üdítőital Szövetség adatai szerint a napi kalóriabevitel mindössze 1,5 (férfiak esetében) vagy 2 százaléka (nők esetében) származik üdítőitalokból, a tagok legújabb vállalása szerint jövőre a hazánkban gyártott termékek átlagos cukor- és kalóriatartalma 50 százalékkal kevesebb lesz a 2010-es értékekhez viszonyítva.

Az elmúlt években is számos változás történt ennek érdekében: 2010 és 2017 között az átlagos cukor- és kalóriatartalom 40 százalékkal csökkent, a portfóliókon belül a csökkentett energiatartalmú és kalóriamentes termékek aránya 23-ról 55 százalékra nőtt a szövetség adatai szerint. Ez arra enged következtetni, hogy az emberek inkább választják a szénsavas vizeket a cukrozott üdítőitalok helyett.

Ez a világszintű tendencia pozitív hatással volt a globális szénsavas víz-értékesítésre.

Ezek a változó fogyasztói preferenciák jó hírt jelentenek a szénsavas vízmárkák számára az egész világon. A globális ízesített vízpiac 2018-ban elérte a 10 milliárd dollárt, közel négymillió dollárral növelve értékét csupán öt év alatt. Érdekes módon ez a preferencia egyaránt érezhető a vendéglátásban és az utcákon. A Coca Cola és a hozzá hasonló vezető márkák egyre növekvő igényt tapasztalnak az éttermekben a szénsavas víz iránt. A változó preferenciák kihasználása érdekében a nagy márkák az egyszerű szénsavas víz által kínált sokoldalúságot hangsúlyozzák. A szénsavas vizet gyártó márkák egyaránt készítenek belőle az étkezéshez fogyasztott üdítőket és keverik őket koktélokba, hogy a legjobb étkezési élményt biztosítsák.

Ha a vezető márkák előnyt kovácsolnak a változó fogyasztói trendekből, akkor nem kellene a vendéglátóknak is ugyanezt tenniük?

A szénsavas víz előnyei a vendéglátósok számára

1. Minden ügyfél kielégítése

Míg nélkülözhetetlen a tökéletes helybeni étkezési élmény csiszolgatása, a vendéglátóegységek üzemeltetőinek ki kell elégíteni az ügyfélkörük másik felét is: azokat az embereket, akik a helyszínen való fogyasztás helyett inkább az elvitelt és a házhozszállítást részesítik előnyben. A kutatások azt vetítik előre, hogy egyre több ember fog házhoz rendelni a helyben fogyasztás helyett. Mivel ugyanezek az ügyfelek az egyre egészségesebb italfogyasztási lehetőségeket keresik, az éttermeknek szénsavas víz kínálatával kell reagálniuk.

2. A trendek követése

Jelenleg t. többszáz márka kínál ízesített szénsavas vizet. Az új termékeket egyaránt forgalmazzák nagyvállalatok és startupok, és ez a tény önmagában felhívja a figyelmet arra, hogy minden valamirevaló vendéglátóegységnek hasonló alternatívákat kell kínálnia, ha szeretnének a versenytársak előtt maradni.

3. Az eladási mutatók fenntartása

A vendéglátóknak követniük kell a fogyasztói igényeket, ha szeretnének szénsavas italokat eladni. Az emberek kevesebb kóla-terméket fogyasztanak, mint valaha, ami azt jelzi, hogy más alternatívákat keresnek a cukros üdítőitalok helyett. A védnökök egészségesebb és hidratáló alternatívákat szeretnének a helyükre, hiszen a magyar vízpiac folyamatosan növekszik.

Hogyan hasznosítják a vendéglátósok az ásványvizeket?

A mixerek egyre több szénsavas vizet használnak, hogy alacsony cukor- és szénhidráttartalmú alternatívákat állítsanak elő a hagyományos koktélok helyett. A gyártók már el is kezdték forgalmazni a természetesen alacsony alkoholtartalmú gyümölcsös ásványvizeket, mint a tipikus koktélok alternatíváját. Amerikában már közel 400 millió dollárt költöttek alkoholos üdítőitalokra 2019 első felében. A vállalatok világszerte azt remélik, hogy meg tudják ismételni ezt a sikert.

Néhány vendéglátóegység aggódik amiatt, hogy palackozott víz használatával súlyosan szennyezik a környezetet, hozzájárulva a 21. század egyik legnagyobb problémájához. A bárok világszerte azon dolgoznak, hogy megszűntessék az egyszerhasználatos műanyagok használatát, beleértve a szívószálakat és az elviteles dobozokat. Ha a munkatársak fogyasztásra kész ásványvíz-opciókat kínálnak, akkor nem csak a fogyasztók italigényeit tudják kielégíteni, hanem a hulladék mennyiségét is minimalizálhatják. Sőt, egyszerűbb a személyzet számára egy rendelkezésükre álló csapból tölteni az ásványvizet szemben a házon belüli szénsavasítással, ami időigényes és változó eredményeket hozhat.

A Purezza a tökéletes választás a szénsavas vízigények kielégítésére

Ha szénsavas vízről van szó, nincs sok jobb lehetőség a Purezzánál. A Purezza világszerte segíti a vendéglátóegységeket, hogy profitálhassanak a virágzó piacból azáltal, hogy korlátlan és finom ásványvízcsapot szállít az előrecsomagolt palackozott víz alternatívájaként.

A Purezza számos adagolórendszert kínál minden vállalkozás számára, különböző méretben és kimeneti teljesítménnyel, hogy minden vállalkozásnak megfelelő szolgáltatást nyújthasson. Ez azt jelenti, hogy Ön bízhat abban, hogy a költséghatékony Purezza rendszer a változatos italkészlet alapját képezi, oltva a vendégek szomját és fellendítve az üzletek profitját. Ami még ennél is jobb, hogy hosszútávon fenntartható vízmegoldást kínál mindenki számára. Megfizethető, nagy teljesítményű adagolóink lehetővé teszik a felszolgálók számára, hogy a Purezza márkájú palackokat prémium minőségű szénsavas vízzel töltsék meg a helyszínen, ezzel időt, pénzt és egyszerhasználatos csomagolást megtakarítva.

A Purezza egyedi kialakításának köszönhetően úgy gondoljuk, hogy évente 30 millió egyszerhasználatos palackot iktathatunk ki a vendéglátás globális ellátási láncából, elősegítve a vendéglátóipar egészének fenttarthatóvá válását – és tudjuk, hogy ezt az ügyet a vendégek büszkén támogatják majd.

Ha Ön alacsony fenntartási költségű, prémium minőségű szénsavas víz kiszolgálására alkalmas megoldást keres az üzlete számára, vegye fel a kapcsolatot a Purezzával még ma!